Program Demo

ÜCRETSİZ TANITIM

Aymet Yazılım'ın muhasebe programları; ön muhasebe programı, genel muhasebe programı, ticari muhasebe programı ve hızlı satış - perakende programı, e-ticaret sitesi, mobil uygulamalar ve çeşitli alanlardaki ürünlerini ücretsiz olarak deneyebilmek ve online yada işyerinizde ücretsiz tanıtım yapabilmemiz için lütfen
telefon numaranızı bırakın sizi arayalım!

Çözümlerimiz

ÇÖZÜMLER
50'den fazla sektör için yazılımlarımız:

Genel Muhasebe Programı

Ön Muhasebe Programı

Hızlı Satış Programı

Mobil Raporlama

E-Ticaret Sitesi

ERP Yazılımı

ve çok daha fazlası ...
Neden Biz

NEDEN BİZ

Bizi tercih etmeniz için ürünlerimiz ve hizmetlerimizle ilgili bir çok avantajdan bazıları: Benzer ürünlere kıyasla çok daha hesaplı ve kaliteli ürünler, kullanıcı dostu kolay kullanışlı programlar, her zaman sizin hizmetinizde olan güçlü teknik destek ekibi, 25 yıllık deneyim, size özel çözümler ve daha birçok avantaj! Muhasebe programları, e-ticaret, hızlı satış ve perakende, mobil uygulamalar, özel yazılımlar ve profesyonel hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen Neden Biz sayfamızı ziyaret ediniz.



Türkiye'de Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), belirli tüketim mallarının satışı veya ithalatı üzerinden alınan bir vergidir. ÖTV'nin amacı, lüks ve yüksek değerli ürünlerin tüketimini kısıtlamak, vergi geliri elde etmek ve ekonomik politikaları desteklemektir. İşte Türkiye'de Özel Tüketim Vergisi hakkında bazı temel bilgiler:

1. Vergilendirilen Mallar: ÖTV, belirli tüketim mallarını kapsamaktadır. Bunlar arasında otomobiller, motosikletler, alkollü içkiler, tütün ürünleri, gazlı içecekler, elektronik eşyalar, cep telefonları, beyaz eşyalar, lüks tüketim ürünleri ve bazı enerji ürünleri yer almaktadır.
2. Vergilendirme Oranları: ÖTV'nin uygulanacağı ürünlere göre farklı vergilendirme oranları bulunmaktadır. Vergi oranları, ürünün türüne, motor gücüne, silindir hacmine, tüketim miktarına veya birim değerine göre değişebilir. Örneğin, otomobillerde motor hacmi, motor gücü ve emisyon değerleri vergilendirme oranlarını etkiler.
3. Vergi Matrahı: ÖTV, ürünün satış fiyatı veya ithalat bedeli üzerinden hesaplanır. Vergi matrahı, ürünün değeri üzerine eklenen vergidir. ÖTV ödeme yükümlülüğü genellikle üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından yerine getirilir, ancak bu maliyet genellikle nihai tüketiciye yansır.
4. Özel Düzenlemeler ve Muafiyetler: Bazı durumlarda, belirli koşullar altında ÖTV'nin tamamı veya bir kısmı muafiyet veya indirim uygulamasıyla kaldırılabilir. Örneğin, özel sektördeki bazı faaliyetler, kamu hizmetlerinde kullanılan araçlar, engelli bireyler için alınan özel araçlar gibi durumlarda ÖTV istisnaları veya indirimleri uygulanabilir.
5. Vergi Beyanı ve Ödeme: ÖTV mükellefleri, satış veya ithalat sonucunda doğan vergi yükümlülüklerini yerine getirmekle yükümlüdür. Vergi beyanı ve ödeme süreleri, ürünlerin türüne ve miktarına göre değişebilir. Vergi beyannamesi ve ödeme işlemleri, Vergi Usul Kanunu ve Özel Tüketim Vergisi Kanunu hükümlerine uygun olarak yerine getirilir.
Özel Tüketim Vergisi, Türkiye'de vergi geliri elde etmek ve tüketim politikalarını düzenlemek amacıyla kullanılan bir vergi türüdür. Detaylı bilgilere Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) resmi web sitesinden veya vergi danışmanınızdan başvurarak ulaşabilirsiniz.
Kısa çalışma ödeneği, bir ülkede ekonomik zorluklar veya istisnai durumlar nedeniyle işverenlerin çalışanlarının çalışma sürelerini geçici olarak azaltması veya işlerini tamamen durdurması durumunda, çalışanlara sağlanan bir sosyal güvenlik yardımıdır. Kısa çalışma ödeneği, çalışanların gelir kaybını bir miktar telafi etmeyi amaçlar. Kısa çalışma ödeneği genellikle devlet tarafından finanse edilir ve çalışanların sosyal güvenlik sistemine kayıtlı olmaları ve belli kriterleri karşılamaları durumunda talep edilebilir. Bu kriterler ülkeye göre farklılık gösterebilir, ancak genellikle aşağıdakileri içerir:

1. Geçici İş Süresi Azalışı: İşverenin, ekonomik nedenler veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki çalışma sürelerini geçici olarak azaltması veya işi tamamen durdurması gerekmektedir. Bu durumda, işveren kısa çalışma başvurusu yapabilir.
2. Sigorta Primlerinin Ödenmiş Olması: Çalışanların sigorta primlerinin zamanında ödenmiş olması ve ilgili sosyal güvenlik sistemine kayıtlı olmaları gerekmektedir.
3. Kısa Çalışma Planı: İşverenin kısa çalışma durumunda çalışanlara ödeme yapabilmesi için bir kısa çalışma planı sunması gerekmektedir. Bu plan, işverenin kısa çalışma süresini, çalışma saatlerini, ödeme miktarlarını ve diğer ilgili detayları belirtir.
4. Gelir Kaybının Belirlenmesi: Çalışanların kısa çalışma sürecindeki gelir kaybı, normal çalışma süresine kıyasla hesaplanır. Bu kaybın yüzdesi, kısa çalışma ödeneğinin miktarını belirler. Kısa çalışma ödeneği, çalışanlara belirli bir yüzde oranında gelir sağlar ve genellikle belirli bir süreyle sınırlıdır. Süre ve miktar ülkeye göre değişebilir ve yerel yasal düzenlemelere tabidir. Kısa çalışma ödeneği, ekonomik durgunluklar, doğal afetler, salgın hastalıklar gibi istisnai durumlar veya geçici iş süreçlerinde işverenler ve çalışanlar arasında ekonomik dengeyi korumak amacıyla devlet tarafından sunulan bir destektir.
Sermaye azaltımı, bir şirketin mevcut sermayesini azaltması veya hisse senetlerini geri alarak hisse senedi sayısını azaltmasıdır. Sermaye azaltımının vergilendirilmesi, ülkenin vergi mevzuatına ve uygulamalarına bağlı olarak değişebilir. Aşağıda genel bir açıklama sunulmuştur, ancak her ülkenin kendi vergi kanunlarına uygun olarak özel durumları vardır.

1. Geri Alınan Hisse Senetlerinin Vergilendirilmesi: Şirket geri alınan hisse senetlerini iptal etme veya imha etme durumunda, genellikle hisse senetlerinin nominal değeri üzerinden bir değerlemeye tabi tutulur. Bu değerleme sonucunda elde edilen kâr, vergiye tabi olabilir.
2. Sermaye Azaltımına İlişkin Gelirin Vergilendirilmesi: Sermaye azaltımı işlemi sırasında hisse senetlerinin nominal değerinden daha düşük bir bedelle geri alınması durumunda, aradaki fark kâr olarak kabul edilebilir ve vergilendirilebilir. Bu kâr, sermaye kazancı olarak değerlendirilebilir ve vergiye tabi tutulabilir.
3. Hisse Senedi Sahiplerinin Vergilendirilmesi: Sermaye azaltımı sırasında mevcut hisse senedi sahipleri, geri alınan hisse senetlerini satma veya sermaye azaltımına katılma seçeneğine sahip olabilir. Hisse senetlerinin satılması durumunda, elde edilen kazanç sermaye kazancı olarak vergilendirilebilir. Sermaye azaltımına katılma durumunda ise hisse senetlerinin nominal değeri üzerinden bir değerlendirme yapılabilir ve bu değerlendirme sonucunda elde edilen kâr, vergiye tabi olabilir. 4. Vergi Teşvikleri ve İstisnalar: Bazı ülkeler, sermaye azaltımını teşvik etmek veya şirketlerin finansal yapılarını düzenlemelerini desteklemek amacıyla vergi teşvikleri veya istisnalar sağlayabilir. Bu teşvikler ve istisnalar, sermaye azaltımının belirli koşullar altında vergiden muaf tutulmasını veya düşük bir vergi oranına tabi tutulmasını içerebilir. Sermaye azaltımının vergilendirilmesi konusunda daha spesifik bilgiler ve uygulamalar ülkeden ülkeye farklılık gösterir. Dolayısıyla, sermaye azaltımı işlemlerindeki vergilendirme düzenlemelerini anlamak için yerel vergi kanunlarına ve mevzuata başvurmanız ve vergi danışmanınızdan profesyonel destek almanız önemlidir.
Sermaye artırımı, bir şirketin kaynaklarını güçlendirmek veya işletmesini genişletmek amacıyla mevcut hissedarlardan veya dış kaynaklardan yeni sermaye elde etmesini ifade eder. Sermaye artırımlarının vergilendirilmesi, ülkeden ülkeye ve şirketin yasal statüsüne bağlı olarak farklılık gösterebilir. Türkiye'de sermaye artırımlarının vergilendirilmesiyle ilgili bazı genel hususlar şunlardır: 1. Şirket Türü: Sermaye artırımının vergilendirilmesi, şirketin türüne (anonim şirket, limited şirket vb.) bağlıdır. Her şirket türü farklı yasal düzenlemelere tabidir ve sermaye artırımının vergilendirilmesi bu düzenlemelere göre şekillenir. 2. Hisse Senedi İhraçları: Şirket, sermaye artırımı için hisse senedi ihraç ediyorsa, ihraç edilen hisse senetleri karşılığında elde edilen gelir genellikle vergiye tabi tutulmaz. Ancak hisse senetlerinin nominal değeri ile ihraç edildiğinden daha yüksek bir değerle satılması durumunda, bu fark kazanç olarak değerlendirilir ve vergilendirilebilir. 3. Nakit Sermaye Artırımları: Şirket, sermaye artırımı için nakit ödeme alıyorsa, bu nakit gelir genellikle şirketin kurumlar vergisine tabi tutulur. Nakit sermaye artırımında, elde edilen nakit miktarı şirketin kurumlar vergisi beyannamesinde bildirilir ve vergiye tabi tutulur. 4. Sermaye Artırımı Harcamaları: Şirketin sermaye artırımı için yaptığı harcamalar genellikle vergiden indirilebilir. Örneğin, sermaye artırımı için yapılan reklam veya danışmanlık giderleri gibi harcamalar, vergi matrahından düşülebilir. 5. Diğer Vergi Hususları: Sermaye artırımı işlemleri sırasında, sermaye artırımından kaynaklanan hisse senedi değer artışı kazançları, devir ve satış işlemlerine ilişkin vergi hükümleri de dikkate alınmalıdır. Bu noktada, yerel vergi mevzuatı ve yasal düzenlemelerin incelenmesi önemlidir. Sermaye artırımlarının vergilendirilmesiyle ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşmak için Türkiye'deki vergi mevzuatını ve yerel vergi otoritelerinin rehberliklerini takip etmek önemlidir. Ayrıca, bir vergi danışmanından veya şirketin muhasebe uzmanından doğrudan destek almanız da faydalı olacaktır.
Türkiye'de kira gelirleri, Gelir Vergisi Kanunu'na tabi olarak vergilendirilir. Kira geliri elde eden kişiler, gelir vergisi beyannamesi aracılığıyla bu gelirlerini bildirir ve vergi öderler. İşte Türkiye'de kira gelirlerinin vergilendirilmesiyle ilgili önemli hususlar: 1. Vergi Mükellefiyeti: Kira geliri elde eden herkes, Türkiye'deki gayrimenkulün sahibi olsun veya olmasın, vergi mükellefi olarak kabul edilir. Türkiye'de ikamet eden veya Türkiye'deki gayrimenkulü kiralayan yabancı uyruklu kişiler de vergilendirme kapsamına dahildir. 2. Gelir Vergisi Dilimleri: Kira gelirleri, Gelir Vergisi Kanunu'nda belirtilen dilimlere göre vergilendirilir. Her yıl gelir vergisi dilimleri güncellenir. Gelirin miktarı arttıkça vergi oranı da artar. Dilimler arasındaki geçişler ise aşamalı olarak gerçekleşir. 3. Gayrimenkulün Durumu: Kira gelirleri, taşınmazın niteliğine (konut, iş yeri, arazi vb.) bağlı olarak farklı şekillerde vergilendirilebilir. Örneğin, konut kira gelirleri için ayrı bir vergi indirimi uygulanabilir. Bunun yanı sıra, ticari gayrimenkuller ve arazilerin kira gelirleri farklı bir şekilde vergilendirilir. 4. Giderlerin Düşülmesi: Kira geliri elde eden kişiler, belirli giderleri düşerek vergi matrahını azaltabilir. Kiraya verilen gayrimenkulle ilgili ödenen emlak vergisi, sigorta primleri, bakım ve onarım giderleri gibi masraflar vergi matrahından indirilebilir. Ancak bu giderlerin belgelendirilebilir olması gerekmektedir. 5. Vergi Beyannamesi ve Ödeme: Kira geliri elde eden kişiler, yıllık gelir vergisi beyannamesi vermek zorundadır. Gelir vergisi beyannamesi, her yıl Mayıs ve Temmuz ayları arasında elektronik ortamda veya maliyeye doğrudan başvurularak beyan edilir. Vergi ödemeleri de beyanname verme süreciyle birlikte gerçekleştirilir.